Projektové vyučování jako vzdělávací metoda v přípravě učitelů přírodovědných předmětů v ČR

Title in English Project Based Education as an Educational Method in the Preparation of Science Teachers in the Czech Republic
Authors

HAVELKOVÁ Kristýna PLUCKOVÁ Irena VÁLEK Jan

Year of publication 2024
Type Conference abstract
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Attached files
Description Projektové vyučování je výukový přístup, který usiluje o komplexní rozvoj nejen žáků základních a středních škol, ale také budoucích učitelů přírodních věd. Díky propojování různých vzdělávacích oblastí do smysluplných tematických celků se studenti učitelství učí a zažívají nové strategie učení, které rozšiřují nejen jejich učitelské kompetence. Metoda umožňuje efektivnější propojení teorie s praxí, podporuje rozvoj klíčových kompetencí učitelů i žáků, stejně jako kritického myšlení, spolupráce a kreativity. Studenti učitelství jsou touto metodou více motivováni, protože propojuje praxi s učitelským prostředím a odráží jejich zkušenosti a zájmy. Článek uvádí konkrétní příklady úspěšné aplikace projektové a následně integrované tematické výuky zaměřené na téma „Život jako ve skleníku“ v českém vzdělávacím prostředí, včetně analýzy pedagogických přístupů při realizaci těchto výukových strategií. Dále jsou diskutovány problémy, se kterými se učitelé při integraci přírodovědné tematické výuky potýkají, a způsoby překonávání překážek při její realizaci ve vzdělávacím procesu na různých stupních škol. Cílem článku je podpořit hlubší pochopení projektové a integrované tematické výuky jako moderních vzdělávacích strategií, které nejen zkvalitňují proces učení, ale také rozvíjejí kompetence žáků potřebné pro život ve stále se měnícím světě.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.