KÝM JSOU? TYPOLOGIE PROFESNÍCH IDENTIT UČITELŮ ČESKÉ MONTESSORI ŠKOLY

Title in English WHO ARE THEY? TYPOLOGY OF PROFESSIONAL IDENTITIES OF CZECH MONTESSORI SCHOOL TEACHERS
Authors

JURČÍK Miroslav

Year of publication 2024
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Příspěvek prezentuje závěry z výzkumu profesní identity učitelů Montessori škol v českém prostředí. S použitím kvalitativního přístupu jsme analyzovali narativní a reflektivní rozhovory osmi pedagogů z Montessori škol v Brně. Výzkum zahrnoval sérii video-recall rozhovorů a videostudií, sledujících fenomény profesní identity učitelů. Výsledky předkládají čtyři typy profesní identity: a) Profesní identita tvůrce připraveného prostředí, b) Profesní identita tvůrce bezpečného prostředí, c) Profesní identita individuální průvodce a d) Profesní identita facilitátora samostatného učení. Tato typologie poskytuje hlubší vhled do role učitelů v Montessori školách. Naše výzkumné poznatky přispívají k porozumění motivace učitelů vydávat se směrem k alternativní pedagogice a mohou vést ke změnám v profesní přípravě učitelů.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.