Implementace evropské dimenze ve vzdělávání prostřednictvím peer learningu na primární škole
Title in English | The Implementation of a European Dimension by Peer Learning in Primary School |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2008 |
Type | Article in Proceedings |
Conference | Bulletin Centra pedagogického výzkumu PdF MU 2008 |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Field | Pedagogy and education |
Keywords | European Dimension; Peer Learning; Primary School; Comenius 2.1 |
Description | Příspěvek informuje o projektu E-PLIPS, vzdělávacím programu dotovanému Evropskou komisí prostřednictvím podprogramu Comenius 2.1. Cílem programu je přispět do aktuální debaty o účinném evropském vzdělávání. Projekt se snaží navrhnout účinné vzdělávací postupy v evropské dimenzi ve vzdělávání s využitím inovativních metod interkulturního vyučování a učení. V programu je využíváno zejména interkulturní skupinové učení a hodnocení (peer learning). Jejich prostřednictvím je podporováno kooperativní výukové prostředí, a to jak z pohledu učitelů, tak z pohledu žáků. Výsledkem projektu by mělo být jednak vybavení žáků i učitelů kompetencemi k celoživotnímu učení a jednak aktivní zapojení učitelů i žáků do evropského života. |