Předběžné výsledky standardizace dotazníku QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) pro II. stupeň českých základních škol
Title in English | Preliminary standardization of the Questionnaire on Teacher Interaction for older students of Czech elementary schools |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2009 |
Type | Article in Proceedings |
Conference | Sociálne procesy a osobnosť 2008. Zborník z konferencie |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Web | http://jlukas.cz/doc/pedagogicka/predbezne_vysledky_standardizace_dotazniku_QTI.pdf |
Field | Psychology |
Keywords | učitel; interakční styl; standardizace; QTI; klima třídy |
Description | Příspěvek je věnován procesu a výsledkům standardizace dotazníku QTI pro II. stupeň českých základních škol. Dotazník a jeho počítačová verze bude sloužit jako screeningová metoda pro zjišťování interakčního stylu učitelů základních škol. Získané výsledky mohou být podkladem pro práci s případnými nedostatky v oblasti interpersonálního chování učitele a tím mohou přispět i ke zlepšení komunikace a interakce učitel – žák. Stejně tak je dotazník možné využít jako součást diagnostiky klimatu třídy i povahy celkového sociálního prostředí školy. |