Čtenářská gramotnost

Title in English Reading literacy
Authors

NAJVAROVÁ Veronika DOLEŽALOVÁ Jana

Year of publication 2011
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Čtenářská gramotnost je proces, jehož rozvoj je možný pouze prostřednictvím činnosti – tj. čtením. Při rozvoji čtenářské gramotnosti má své nezastupitelné místo škola. Jedním z jejích hlavních cílů je výchova a vzdělávání všech žáků jí svěřených tak, aby se stali platnými členy společnosti. V dnešní informační společnosti, též označované jako společnosti vědění, se člověk neobejde bez čtení a psaní ve smyslu čtenářské gramotnosti. Čtenářskou gramotnost je vhodné rozvíjet ve všech předmětech napříč kurikulem po celou dobu školní docházky. Čtenářská gramotnost se tak stane mostem k rozvoji dalších oblastí funkční gramotnosti (např. matematické, přírodovědné, jazykové, informační a dalších).

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.