Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veränderten sprachenpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2011 |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Boloňský proces vyvolal v české germanistice a ve výuce němčiny jako cizího jazyka reformy. Jejich cílem bylo vytvořit jednotný evropský vysokoškolský studijní prostor se srovnatelnými standardy, podpořit mobilitu studentů a praktičtěji zaměřenými studijními programy zlepšit uplatnitelnost absolventů studia na pracovním trhu. Česká germanistika dosáhla v této oblasti mnohé: první zkušenosti přinášejí pozitivní výsledky, současně však vyvolávají nové otázky. Ty souvisejí nejen s interním vývojem oboru jakožto vědecké disciplíny pěstované na vysokých školách, nýbrž i se změnami v oblasti hospodářství, (jazykové) politiky či v širším smyslu se změnami společenskými. Sporník spočívá v kritickém rozboru těchto skutečností z různých úhlů pohledu a v představení aktuálních témat didaktiky. |