Project information
Tvorba nového předmětu stávajících studijních programů

Information

This project doesn't include Faculty of Education. It includes Faculty of Arts. Official project website can be found on muni.cz.
Project Identification
FRVS/313/2008
Project Period
1/2008 - 12/2008
Investor / Pogramme / Project type
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
MU Faculty or unit
Faculty of Arts

Cílem je podat projekt k zavedení nového předmětu perština (v tradici fakulty se dosud dříve nevyskytujícího) sestávajícího ze dvou základních položek: perská gramatika (přednáška) a perská konverzace (semínář). Předmět byl pracovně zařazen v letním semestru 2007 v rámci Ústavu jazykovědy a baltistiky FF MU s dotací 4 výukové hodiny týdně. Anotace v užším smyslu zahrnuje v první položce (přednáška) nejprve a/ vymezení íránského prostoru geograficky a historicky (se soustředěním na tzv. perskou říši), dále b/ kulturně (např. o perském Novém roce - tzv. Noruz) a konečně c/ jazykově (vymezení fársí jako jazyka jihozápadní skupiny íránských jazyků příbuzného s dárštinou a tádžštinou). V rámci vlastní gramatiky bude soustředěna pozornost na konjugaci a deklinaci. V semináři bude těžiště výuky spočívat v nácviku základních dovedností psaní a čtení a v paralelním nácviku základních konverzačních dovedností (základní zdvořilostní etiketa, komunikace na letišti, v bance, nemocnici a obchodě). Ve výuce bude využitě prvků multimediální techniky (demonstrace reálií prostřednictvím CD a nácvik abecedy prostřednictvím projekce). V této souvislosti - přípravy programu perské abecedy a dalších meteriálů - jsou kladeny vyšší nároky na časovou i materiální přípravu učitele (sylaby již zavedených pracovišť prvky multimediální techniky dosud systémově nezahrnují), sylabus nově zaváděného brněnského přčdmětu se též liší dvěma odlišnými položkami studijní odborné liteatury (primárně využívané, konkrétně: Saffarmogadan, A., Persian for Foreigners, Tehran 2000, Púrámdárián, T., Persian for Foreigners, Tehran 2005).

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.