Project information
LIRE (Language Interpretation through REading)
- Project Identification
- 2020-1-SK01-KA201-078332-EN-RAABE
- Project Period
- 9/2020 - 10/2022
- Investor / Pogramme / Project type
-
European Union
- Erasmus+ Key Action 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices
- Strategic Partnerships in the field of education, training and youth
- MU Faculty or unit
- Faculty of Education
- Cooperating Organization
-
Základná škola Jana Amosa Komenského
Cílem projektu je vytvoření metodických a didaktických pomůcek pro učitele základních škol v tištěné a online verzi, prioritně zaměřených na aktivní využití tzv. easy readers, tj. zjednodušené četby ve výuce. S odkazem na teorie osvojování cizího jazyka a moderní přístupy ke vzdělání je četba chápána jako základ k užití jazyka v praxi, rozvoje čtenářské gramotnosti, kritického myšlení a všech klíčových kompetencí dle RVP.
Sustainable Development Goals
Masaryk University is committed to the UN Sustainable Development Goals, which aim to improve the conditions and quality of life on our planet by 2030.
Publications
Total number of publications: 6
2022
-
Extensive Reading Programmes
Year: 2022, type:
-
How to engage pupils in reading
Year: 2022, type:
-
Let's Read in English. Using Graded Readers. Toolkit for Teachers of English
Year: 2022, type:
-
LIRE Language Interpretation through Reading
Year: 2022, type:
-
Reading in the EL classroom and team work and project work
Year: 2022, type:
-
Rozvoj čtenářské gramotnosti: Jak pracovat s cizojazyčnými texty v hodinách anglického jazyka
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings