Focus group je stále oblíbenější technikou sběru dat, a to jak ve výzkumu akademickém, tak komerčním. Má řadu výhod, především co se týče časové efektivity, a možnosti získat jiný úhel pohledu na téma našeho zájmu, než je možné prostřednictvím série individuálních rozhovorů. Ve skupině se zmírňuje případná mocenská nerovnováha mezi výzkumníkem a zkoumanými a vzniká prostor pro přirozenou komunikaci (konflikty, humor, provokování, narážky). V průběhu semináře se seznámíme s výhodami i úskalími focus group jako techniky sběru dat a představíme si typy výzkumu a účastníků, pro které je vhodná. Podíváme se také na příklady z konkrétních výzkumu a průběhu realizace focus group (příprava scénáře, záznam, výstupy).
Přihlásit se můžete na e-mailu: najvarova@ped.muni.cz (alespoň 14 dní předem). Semináře jsou nabízeny i zájemcům z řad akademiků.