Tělesná výchova a výchova ke zdraví
The Attitudes of Elementary School Teachers to Eating Disorders
Svazek 3
Rok vydání 2020
ISBN 978-80-210-9802-2
Integrating Physical Education and Geography
A Case Study of the Czech Republic, Slovenia and Denmark
Publikace „Integrating Physical Education and Geography“ je výstupem činnosti mezinárodní sítě C.A.L.M.A.Z, která se zabývá interdisciplinární spoluprací zeměpisu a TV. Autory publikace jsou zástupci univerzitních pracovišť v České republice, Slovinsku a Dánsku. Cílem publikace je představit, jak participující státy přistupují v jejich kurikulu ke kooperaci ve výuce zeměpisu a TV. Na tuto kooperaci je nahlíženo ze dvou hledisek – prostřednictvím komparace kurikulárních dokumentů je zjištěno, jestli a jak je tato kooperace zakotvena v teoretické rovině. Výsledky dotazníkového šetření s učiteli pak představují sondu do realizační formy kurikula. V závěru jsou diskutovány možné přístupy k integraci z pohledu kurikula jednotlivých států a jsou doplněny praktickými ukázkami.
Svazek 2
Rok vydání 2016
ISBN 978-80-210-8518-3
Analýza a perspektivy utváření pohybového a výživového režimu žáků na prvním stupni základní školy
Zdraví je jedním z nejvýznamnějších předpokladů kvalitního lidského života. Kniha se proto zabývá výchovou ke zdraví a v úvodních kapitolách přináší aktuální informace o životním stylu školáků, obsahu vzdělávání v této oblasti a edukačním programu Pohyb a výživa. Těžiště knihy představuje výsledky dvouletého výzkumu zaměřeného na utváření pohybového a výživového režimu žáků na 1. stupni ZŠ. Kvantitativní část výzkumu je orientována na popis obecných trendů ve vzdělávacím procesu a kvalitativní část je zacílena na zjištění metod, forem a intervencí, které školy při utváření pohybového a výživového režimu žáků uplatňují. V závěru publikace jsou nastíněny perspektivy implementace dané tematiky do obsahu základního vzdělávání, a to včetně přípravného kurikula učitelů 1. stupně ZŠ.
Svazek 1
Rok vydání 2016
ISBN 978-80-210-8463-6