Comparison of English and German foreign language learner strategy
Název česky | Srovnání strategií učení žáků v angličtině a němčině |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2012 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Příspěvek zjišťoval rozdíly v používání strategií učení se žáky v němčině a angličtině. Výzkum byl založen na dotazníkovém šetření vycházejícím z klasifikace strategií učení R. L. Oxford (1990). Zkoumáno bylo 1482 žáků 5. ročníků, 2384 žáků v 9. ročníku základní školy a 1038 žáků předposledních ročníků gymnázií. Inventář strategií pro žáky primárního stupně obsahoval 28 položek na tří bodové škále (Cronbach alpha 0.74); v 9. ročníku (alpha 0.90) a v předposledních ročnících gymnázií (alpha 0.80) byla použita 67 položková baterie na 5 bodové škále. Žáci uváděli používání strategií v preferovaném jazyce, což byla obvykle angličtina. Rozdíly v používání strategií v angličtině a němčině byly na obecné úrovni zjištěny pouze v 5. ročníku. Žáci, kteří se učili anglicky, uváděli vyšší míru používání strategií než žáci učící se jako první/hlavní cizí jazyk němčinu. Dílčí rozdíly na úrovni jednotlivých strategií byly zjištěny na všech 3 úrovních vzdělávání; vztahy byly sice signifikantní, ale extrémně slabé. |
Související projekty: |