„… si mě vůbec nevšímá…“: Sebevnímání „problémových“ dětí v sociálních vztazích

Autoři

ČERVENKA Karel

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Autor se v textu věnuje roli, kterou má sebevnímání dětí s poruchami chování v rámci sociálních vztahů. Propojuje dílčí zjištění kvantitativního výzkumu Věry Vojtové (2010), která zjistila odlišnosti v sebevnímání mezi dětmi s problémy v chování a s poruchami chování a jejich spolužáky, s dílčími zjištěními autorova kvalitativního výzkumu, která se týkají způsobů, jimiž děti s prouchami chování interpretují reakce druhých. Teoretickým východiskem pro propojení těchto zjištění je Bandurův koncept recipročního determinismu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.