Terciární vzdělávání studentů se sluchovým postižením v České republice
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Odborná kniha |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Publikace se zabývá problematikou sluchového postižení, především oblastí komunikačních možností jedinců se sluchovým postižením, kteří se v důsledku komunikační bariéry, vzniklé z nedostatku nebo nepřítomnosti akustické zpětné vazby, setkávají s překážkami v komunikaci ve všech oblastech života. Jednou z hlavních oblastí, které je publikace věnována, je terciární vzdělávání studentů se sluchovým postižením, jeho specifika, komunikační techniky užívané mezi vyučujícími na vysoké škole a studenty se sluchovým postižením. Monografie je členěná do pěti kapitol a obsahuje část teoretickou a empirickou. Empirickou část tvoří čtvrtá a pátá kapitola. Dominantním cílem provedeného výzkumu bylo analyzovat postoje vysokoškolských učitelů na všech fakultách Masarykovy univerzity k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením a vytvoření manuálu základních postupů jednání se studentem se sluchovým postižením na vysoké škole. Dále jsou uvedeny případové studie osob se sluchovým postižením. Nedílnou součástí monografie je Manuál základních postupů jednání se studentem se sluchovým postižením na vysoké škole, uvedený na CD ROM v příloze. |
Související projekty: |