Edukace romských žáků - od reflexe reality k teorii vícečetných faktorů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Kapitola čerpá z výzkumů, které Jiří Němec realizoval se svým týmem v posledních několika letech. Na základě několika výzkumných sond se znovu z určitého meta nadhledu snaží o interpretaci získaných kvalitativních kategorií a vzájemně je provázat dle výzkumné strategie Strausse a Corbinové. Výsledkem je teorie vícečetných faktorů, která završuje několikaleté období intenzivního kvalitativního šetření s různými skupinami informátorů (učitelek přípravných tříd a prvního stupně, romských pedagogických asistentů, studentů – domácích učitelů apod.), a vysvětluje složitý proces edukace romských žáků a důvody jejich vzdělávacích problémů. Faktor je v této kapitole interpretován jako specifický činitel, který nabývá rozmanitého obsahu, ale též intenzity a polarity a ovlivňuje tak celý proces edukace a s ní spojenou další životní dráhu dítěte. |
Související projekty: |