Problémové vyučování v pregraduálním vzdělávání učitelů matematiky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | problem tasks; education; key competences; cross-sectional topics; curriculum; divisor; multiple; derivation; linear; proof |
Popis | V úvodu shrnujeme poznatky o řešení problémů, o problémových úlohách, o problémovém vyučování a poukazujeme na velký motivační náboj těchto metod. Příspěvek dále obsahuje tři náměty týkající se problémové výuky matematiky v pregraduální přípravě učitelů matematiky: vztah mezi čísly a, b a jejich největším společným dělitelem a nejmenším společným násobkem, odvození a důkaz vztahu pro n-tou derivaci funkce y=lnx, derivace polynomických funkcí a lineární zobrazení příslušných vektorových prostorů. |
Související projekty: |