Současný stav tvorby počítačových modelů na ZŠ, GY A SŠ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Modelování různých dějů a jevů se používá v technice a vědě relativně dlouho, jeho výhody je však možno využít i ve vzdělávání. Počítačové modely a vizualizace jevů pomocí modelů pomáhají žákům v pochopení zkoumaných jevů. Navíc získané hodnoty modelované situace bývají prezentovány graficky, kdy vztah mezi nezávislou a závislou proměnnou je jasně rozpoznatelný - to přináší přidanou hodnotu pro pochopení fyzikální podstaty jevu nebo děje. Při modelování pracujeme většinou se změnou jedné veličiny po elementárních krocích, žáci tak mohou pozorovat vliv této změny na stav celého systému. Uvedený přístup může nahradit nedostatečný matematický aparát potřebný k řešení studované problematiky. Současný stav problematiky byl zjišťován výzkumným šetřením na populaci učitelů na ZŠ, G a SŠ. Článek ukazuje další cestu pro zvýšení četnosti používání modelování ve výuce pomocí webového prostředí. |