Modeling Students' Learning and Variability of Performance in Problem Solving

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Fakultu informatiky. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Modelování učení a variability výkonu studentů při řešení problémů
Autoři

PELÁNEK Radek JARUŠEK Petr KLUSÁČEK Matěj

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Educational Data Mining
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta informatiky

Citace
Obor Informatika
Klíčová slova problem solving; student modeling; learning
Popis Given data about problem solving times, how much can we automatically learn about students' and problems' characteristics? To address this question we extend a previously proposed model of problem solving times to include variability of students' performance and students' learning during sequence of problem solving tasks. We evaluate proposed models over simulated data and data from a ``Problem Solving Tutor''. The results show that although the models do not lead to substantially improved predictions, the learnt parameter values are meaningful and capture useful information about students and problems.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.