Žáci se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v základních školách
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Editorství tématického sborníku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | VT VZ 4 zaměřoval na výzkum v oblasti intervence u žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v základních školách se zřetelem na zkoumání indikátorů inkluzivního vzdělávání, a to s přesahem jak do předškolního vzdělávání, tak do oblasti přechodu ze základní školy do typu střední školy nebo do povolání. První kapitola stručně představuje výzkumné aktivity výzkumného týmu VT VZ 4 za celé období realizace výzkumného záměru (2007-2013). Druhá kapitola se zabývá analýzou příčinných faktorů odkladu školní docházky ve školních letech 2007/08-2011/12 v městě Brně. Třetí kapitola analyzuje společné vzdělávání žáků s tělesným postižením s intaktní populací v základních školách. V kapitole čtvrté je prezentován výzkum, který po dobu sedmi let analyzoval problematiku edukace žáků s chronickým onemocněním na základních. Pátá kapitola je věnována problematice žáků se zrakovým postižením. Poslední kapitola šestá je zaměřena na okruh problémů při volbě povolání a při následném uplatnění osob s postižením na trh práce. |
Související projekty: |