Kultura pro všechny? Neslyšící žáci v českých kulturních institucích

Autoři

KOUTSKÁ Mariana

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník příspěvků (elektronická forma) XXI. Celostátní konference ČAPV „Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti“
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Cultural institutions; deaf primary school pupils; sign language; cultural rights; accessibility; and cultural policy
Přiložené soubory
Popis Neslyšící žáci ZŠ patří do skupiny dětí se specifickými vzdělávacími potřebami, ale mimo to jsou i příslušníky jazykové a kulturní menšiny. Mohou si vybrat jazyk vzdělávání, nicméně informace o jejich kultuře, historii a samotném jazyce závisí zcela na benevolenci vyučujícího. Vzhledem k evropské vzdělávací politice, která kulturu a kulturní diverzitu považuje za jeden ze svých pilířů, se nabízí otázka, jak je kulturní bohatství zprostředkováno neslyšícím žákům a zda je pamatováno také na vlastní kulturu Neslyšících. Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na přístupnost kulturních institucí pro neslyšící žáky, který proběhl ve 116 českých muzeích, galeriích, divadlech a knihovnách.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.