Informace o projektu
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání
(CEIV)
- Kód projektu
- MUNI/B/0748/2012
- Období řešení
- 1/2013 - 12/2013
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- PhDr. Mgr. Jarmila Andrysová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D.
- Dipl.-Päd. Eva Maria Dobrovits, M.Sc., Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Pavlína Grác Livňanská
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Robin Horák
- PaedDr. Mgr. Jana Hrčová, Ph.D.
- Mgr. Jana Imrichovská
- PhDr. Mgr. et Mgr. Nora Jágerová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
- Mgr. Marta Kozdas, Ph.D.
- Mgr. Martin Kučera
- PaedDr. Martina Magová, Ph.D.
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- Mgr. Jana Pavelková
- PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
- PhDr. Kateřina Sayoud Solárová, Ph.D.
- Mgr. Petra Segeťová
- Mgr. Victoria Shmidt, Ph.D.
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- Mgr. Petr Vybíral, Ph.D.
Studenti DSP Speciální pedagogika se snaží ve svých výzkumných záměrech analyzovat facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání na úrovni mezinárodní, národní, školní, třídní a individuální. Úspěšný přechod k inkluzivnímu vzdělávání představuje nejen výzvu ke změně pro jednotlivé učitele a školy, ale je výzvou i pro celou společnost. Zkoumání působení facilitátorů a bariér v inkluzivním vzdělávání je ústředním tématem speciální pedagogiky 21. století. Prezentace výzkumných záměrů realizovaných na katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity jsou přínosem k odborné diskusi o inkluzivním vzdělávání na úrovni mezinárodní, národní, školní, třídní a individuální.
Publikace
Počet publikací: 26
2013
-
Analýza inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, vydání: Vyd. 1., rok: 2013, počet stran: 6 s.
-
Analýza metód a foriem práce využívaných u žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia v edukačnom procese v Žilinskom kraji
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, vydání: Vyd. 1., rok: 2013, počet stran: 13 s.
-
Analýza nabídky programů přípravy na samostatný život pro mladé dospělé odcházející z institucionální výchovy
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, vydání: Vyd. 1., rok: 2013, počet stran: 8 s.
-
Analýza využití alternativních metod pro podporu rozvoje schopností dítěte s downovým syndromem z pohledu pedagogů a rodičů
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, vydání: Vyd. 1., rok: 2013, počet stran: 9 s.
-
Analýza vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v základních školách logopedických
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, vydání: Vyd. 1., rok: 2013, počet stran: 6 s.
-
Analýza vztahů žáků s problémy nebo poruchami chování s jejich učiteli a spolužáky
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, vydání: Vyd. 1., rok: 2013, počet stran: 8 s.
-
Bariéry školní inkluze osob se zrakovým postižením na středních školách
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, vydání: Vyd. 1., rok: 2013, počet stran: 14 s.
-
Bariéry využití multimédií ve speciální pedagogice
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, vydání: Vyd. 1., rok: 2013, počet stran: 8 s.
-
Determinanty integrácie žiakov s Downovým syndrómom v mantineloch Slovenskej republiky
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, vydání: Vyd. 1., rok: 2013, počet stran: 10 s.
-
Doktorský studijní program Speciální pedagogika
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, vydání: Vyd. 1., rok: 2013, počet stran: 11 s.