Podpůrné sítě očima dětí v zařízeních pro výkon ÚV, OV, PVP
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola pojednává o průběhu našeho výzkumného šetření týkajícího se sociální opory. Výzkum se zaměřuje na percepci její kvantitativní a kvalitativní stránky dětmi s poruchou chování umístěnými v edukačním systému podpory. Sociální oporu chápeme jako externí podpůrný zdroj, který lze využít pro eliminaci bariér a celkový rozvoj dítěte s poruchou chování. Stále probíhající výzkumné šetření využívá kvantitativní metodologie, výzkumným nástrojem je modifikovaný ISEL (Interpersonal Support Evaluation List). V současné době jsme ve fázi sběru dat, dosavadní výzkumná zjištění mluví o nezastupitelné roli přirozených sociálních struktur (rodina, vrstevníci) v podpoře dítěte. Z institucionálních zdrojů podpory volily děti nejčastěji vychovatele. Děti ve výzkumném souboru vykazovaly vysokou spokojenost s dostupnou sociální oporou. |
Související projekty: |