Zum Einsatz der didaktischen Medien und Mittel in den Schulfächern Englisch, Geographie und Physik: Design und Ergebnisse einer Videostudie
Název česky | Užití didaktických médií a prostředků ve výuce angličtiny, zeměpisu a fyziky: Design a výsledky videostudie |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | V příspěvku byly prezentovány design a vásledky IVŠV Videostudie školní výuky v hodinách angličtiny, zeměpisu fyziky. Prezentace byla zaměřena na užiztí didaktických médií a prostředků. IVŠV Videostudie probíhá od roku 2004 na Institutu výzkumu školního vzdělávání na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Videodatabáze obsahuje 62 hodiny výuky fyziky, 50 hodin výuky zeměpisu a 79 hodin výuky angličtiny na druhém stupni základní školy v České republice. Všechny natočené hodiny byly transkribovány, nakódovány a analyzovány ve vztahu k užití didaktických médií a prostředků. Výsledky naznačují, že výuka všech tří předmětů je z velké části vedena bez využití médií a prostředků, nejčastěji jsou pak využívány tradiční prostředky (tabule, učebnice, pracovní listy, obrázek) a moderní média (film, ICT, folie) jsou jsou zastoupeny poměrně zřídka. Výsledky nadále naznačují, že ve výuce agličtiny je jako didaktický prostředek nejvíce využívána učebnice, ve výuce fyziky je využívána nevíce tabule. Naše výsledky jsou pak diskutovány na základě poznatků ze studií TIMSS a DESI. |