Studie I: Einladungsschreiben für einen Freund
Název česky | Studie I: Pozvánka pro přítele |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Studie se zaměřuje na mezijazykový transfer v oblasti textově lingvistické kompetence žáků, jejichž mateřským jazykem je čeština a kteří se učí angličtině jako L2 a němčině jako L3. Zkoumání bylo provedeno pomocí textově lingvistické analýzy psané pozvánky. V kapitole je nejdříve vymezen typ textu pozvánka a poté představeny výsledky doprovodných zkoumání, které se týkají relevantnosti pozvánky jako textu obsaženému v kurikulárních dokumentech, standardizovaných jazykových zkouškách a jazykových učebnicích. Hlavní pozornost je věnována zkoumání psané pozvánky žáků základní školy, kteří ji sestavili v češtině, jako L1, angličtině jako L2 a němčině jako L3. Následuje prezentace výsledků kvalitativně kvantitativní textové analýzy získaného textového korpusu, které blíže osvětlují procesy transferu při sukcesivním učení se více jazykům. |
Související projekty: |