Kvalitativní aspekty vzdělávacích programů a standardů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Fórum pedagogické kinantropologie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | framework educational programmes; standards; basic education; quality of education |
Popis | V českém školství již několik let probíhají transformační změny, které mají vést ke zlepšení kvality vzdělávání. Zhoršující se vzdělávací výsledky českých školáků podnítily Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy k tvorbě vzdělávacích standardů vycházejících z rámcových vzdělávacích programů. Současně se připravuje revize stávajících vzdělávacích programů. Protože autoři cítí potřebu vést odbornou diskusi k této problematice a obecněji k problematice kvality vzdělávání v tělesné výchově podloženou výzkumnými zjištěními, naznačují v příspěvku složitost problematiky tvorby vzdělávacích programů a standardů a předkládají návrhy na rámcové řešení, které se opírá jak o vlastní zkušenosti členů pracovní skupiny pro vzdělávací standardy tělesné výchovy, tak o zkušenosti a vědecká zjištění čerpané ze zahraničních zdrojů komparativním přístupem. |
Související projekty: |