Zvětšování role architektury v pedagogice
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Popularizační texty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek Zvětšování role architektury v pedagogice pojednává o dřívějších i aktuálních snahách v oblasti výuky zprostředkování historické, moderní i současné architektury na vybraných tuzemských pedagogických fakultách. Na univerzitní půdě se otázkám architektury a výchovy věnuje dlouhodobě doc. PaedDr. Radko Chodura, CSc. z katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Na architekturu moderní a zejména současnou se zaměřují studenti v aktivních knížkách, které jsou výstupem seminářů Mgr. Alice Stuchlíkové na katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Celorepublikový efekt by mohlo mít v roce 2009 podepsané Memorandum o vzdělávání a architektuře, které je založeno na dohodě mezi Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a Českou komorou architektů. Článek doprovází pět fotografií studentů katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (Kamila Kuchaříková, Jitka Burdová, Vojtěch Hrubý, Hana Pavlíková a Zuzana Čapková). |
Související projekty: |