Informace o projektu
Rozvoj kreativity ve školní i mimoškolní výtvarné pedagogice
(ROKREA)
- Kód projektu
- MUNI/A/1019/2010
- Období řešení
- 1/2011 - 12/2011
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Bakotová
- MgA. Jana Besmáková, Ph.D.
- Mgr. Hana Děcká
- Mgr. Romana Fabešová
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D.
- Mgr. Kamila Gojná, Ph.D.
- doc. PhDr. Jiří Havlíček
- PhDr. BcA. Darina Hlinková, Ph.D.
- Mgr. Stanislava Jaroňová
- Mgr. et Mgr. Kateřina Juřicová, DiS.
- MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D.
- Mgr. Pavel Křepela
- Mgr. Bc. Alice Křížová Stuchlíková, Ph.D.
- Mgr. Petr Kunčík, DiS.
- Mgr. Veronika Kusáková
- Mgr. Susan Maly
- Mgr. Lenka Martincová
- Mgr. MgA. Michal Maruška
- Mgr. Hana Marvanová, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. MgA. Ondřej Navrátil, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
- Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D.
- doc. ak. mal. Blanka Růžičková
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
- Mgr. MgA. Zuzana Strakošová, Ph.D.
- Mgr. Táňa Šedová, Ph.D.
- Mgr. Radka Vejrychová
- Mgr. Petra Vláčilová
- Klíčová slova
- Kreativita, zprostředkování umění, spontánní projev, výtvarná praxe, galerijní animace
Projekt Rozvoj kreativity ve školní i mimoškolní výtvarné pedagogice se zaměřením na znevýhodněné sociální skupiny (ROKREA) se soustřeďuje na výzkumné aktivity v oblasti nejaktuálnějších tendencí ve výtvarné pedagogice. Zkoumá možnosti využití elektronických
médií ve výtvarné praxi, rozvoj zprostředkování umění pro znevýhodněné skupiny i pro nejširší veřejnost a zaměřuje se na výzkum spontánního umění. Výzkumná práce je provázena experimentální praxí, průběžnými prezentacemi a publikacemi v odborných médiích.
Výsledky
V porovnání se záměry projektu se podařilo dosáhnout kvalitních výsledků. Byly plánovány dvě odborné publikace a jeden sborník, což se podařilo naplnit.
Oproti plánovaných osmi článkům v odborném tisku se podařilo vytvořit a publikovat více textů. Rozsáhlejší výkon se podařil i v kategorii worshopů, výstav i dalších aktivit. Hlavním přínosem je ovšem velmi hodnotný celkový výkon týmu doktorandů.
Publikace
Počet publikací: 50
2021
-
Po O. Východiska a inspirace pro výtvarnou tvorbu dětí v předškolním vzdělávání.
Rok: 2021, druh: Učební texty, pomůcky
2012
-
atHELLiér
Rok: 2012, druh: Uspořádání výstavy
-
Environmentální téma v teorii výtvarné výchovy
Z poznámkových bloků dizertačních prací...: veřejný diskurz výtvarného umění, aneb aktuálně k výtvarnému umění a k výtvarné výchově, rok: 2012
-
Environmetální umění
Z poznámkových bloků dizertačních prací...: veřejný diskurz výtvarného umění, aneb aktuálně k výtvarnému umění a k výtvarné výchově, rok: 2012
-
Obrazy příběhů, příběhy obrazů - prezentace knihy
Rok: 2012, druh: Popularizační texty
-
Osobnost Igora Zhoře
Rok: 2012, druh: Vyžádané přednášky
-
Prostor mezi environmentálním uměním a výchovou
Envigogika, rok: 2012, ročník: 2012, vydání: 2
-
Real and unreal pictures and their stories – menthal handicapped people as specific creators
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích
-
The picture versus “the pictorial product“ (the genuine and false imagery in authentic visual expressions of the child)
Rok: 2012, druh: Konferenční abstrakty
-
Výtvarná reflexe v nespecializovaných médiích
Z poznámkových bloků dizertačních prací...: veřejný diskurz výtvarného umění, aneb aktuálně k výtvarnému umění a k výtvarné výchově, rok: 2012