Kamarádské vztahy a láska v diagnostickém ústavu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Studia paedagogica |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-2-7 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Diagnostic Institute; youth; ethnography; adolescent relationships; influence; positive role model; substitute relations; peer group |
Popis | Tento text se zabývá tématem kamarádských vztahů a lásky v prostředí diagnostického ústavu. Empirický výzkum založený na rozhovorech s klienty diagnostického ústavu a pozorování jejich interakcí dokládá důležitost kamarádských vztahů pro úspěšnou sekundární socializaci dítěte a jeho následné zapojení do společenského života. Zároveň identifikuje faktory, které činí přátelství navázaná v tomto sociálním prostoru specifickými. Specifičnost tohoto prostředí je dána neustálou obměnou jedinců, kteří v ústavu jsou, konflikty mezi nimi a v neposlední řadě romantickými vztahy mezi chlapci a děvčaty. Příspěvek se dále věnuje možnostem vzájemného působení a ovlivňování dospívajících jedinců mezi sebou. |
Související projekty: |