Current Trends in Research on Visuals in School Textbooks in the Czech Republic and Germany: An Integrative Review
Název česky | Aktuální trendy ve výzkumu nonverbálních prvků v učebnicích v České republice a Německu: Integrativní přehledová studie |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek usiluje o rozpracovávání etablované oblasti pedagogického výzkumu – evaluaci školních učebnic z hlediska didaktických kvalit nonverbálních prvků. Prezentovány jsou zjištění z výzkumného šetření, které usilovalo o syntetizující pohled na dosavadní stav poznání a řešení dané problematiky v České republice a Německu. Ukazuje se, že v České republice je problematika nonverbálních prvků objasňována především na souvislosti se zprostředkováváním vzdělávacích obsahů a konceptem didaktické transformace. Pozornost je tak věnována převážně posuzování dílčích vlastností (kvalit) nonverbálních prvků. Naproti tomu německé výzkumy se zaměřují hlouběji na analyzování obsahů nonverbálních prvků – tedy toho jaké didaktické informace nonverbální prvky sdělují. |
Související projekty: |