Current Trends in Research on Visuals in School Textbooks in the Czech Republic and Germany: An Integrative Review

Logo poskytovatele
Název česky Aktuální trendy ve výzkumu nonverbálních prvků v učebnicích v České republice a Německu: Integrativní přehledová studie
Autoři

JANKO Tomáš LOKAJÍČKOVÁ Veronika ČEŠKOVÁ Tereza

Rok publikování 2014
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek usiluje o rozpracovávání etablované oblasti pedagogického výzkumu – evaluaci školních učebnic z hlediska didaktických kvalit nonverbálních prvků. Prezentovány jsou zjištění z výzkumného šetření, které usilovalo o syntetizující pohled na dosavadní stav poznání a řešení dané problematiky v České republice a Německu. Ukazuje se, že v České republice je problematika nonverbálních prvků objasňována především na souvislosti se zprostředkováváním vzdělávacích obsahů a konceptem didaktické transformace. Pozornost je tak věnována převážně posuzování dílčích vlastností (kvalit) nonverbálních prvků. Naproti tomu německé výzkumy se zaměřují hlouběji na analyzování obsahů nonverbálních prvků – tedy toho jaké didaktické informace nonverbální prvky sdělují.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.