Case formulation competency development over three years of training: A close examination of two trainees
Název česky | Rozvoj kompetence formulace případu během tří let výcviku: Podrobný pohled na dva frekventanty |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cíl: Tvorba obsažných a klinicky užitečných formulací případu je považována za klíčovou psychoterapeutickou kompetenci. Proces rozvoje této dovednosti v průběhu psychoterapeutického výcviku nicméně není příliš prozkoumaný. Prezentace se zabývá rozvojem kompetence formulace případu u dvou frekventantů Výcviku integrace v psychoterapii. Metoda: Změny ve využívání poskytnutých informací o klientovi, vytváření terapeutických hypotéz a plánování intervencí v průběhu 3 let výcviku byly u 24 frekventantů analyzovány metodou zakotvené teorie. Poté byly formulace případu dvou frekventantů vybrány k podrobnému prozkoumání, aby byly implikace teorie předvedeny u konkrétních jednotlivců. Výsledky: Kvalita formulací případu se zlepšila v oblastech kritického myšlení, přesnosti a šíře využívaných informací, hypotéz a plánování intervencí. Diskuse: Výzkum využívající kvalitativní metodologie musí být doplněn kvantitativním měřením, s jehož pomocí budeme schopni stanovit přesný stupeň rozvoje kompetence formulace případu. |
Související projekty: |