Rozvoj komunikační schopnosti v prostředí běžné mateřské školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Téma logopedické prevence je v současné speciálně pedagogické – logopedické praxi velmi aktuální a je diskutováno v rezortu školství i zdravotnictví. Tato skutečnost vedla k realizaci výzkumného šetření ve spolupráci s učitelkami mateřských škol, které kurz logopedické prevence absolvovaly. V rámci výzkumného šetření byly zjišťovány kompetence těchto učitelek v oblasti rozvoje formální a obsahové složky řeči, včetně dílčích složek osobnosti (např. motoriky a percepce), které jsou pro komplexní rozvoj dítěte nezbytné. Provedené šetření se orientovalo také na schopnost absolventů provést orientační vyšetření komunikační schopnosti, v této souvislosti byly analyzovány možnosti organizace spolupráce s poradenskými zařízeními a také s rodiči. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že respondenti hodnotí absolvování kurzu jako přínosné. |
Související projekty: |