ANALÝZA APLIKACE METOD ALTERNATIVNÍ A AUGMENTATIVNÍ KOMUNIKACE PRO PODPORU VÝVOJE DĚTÍ S DOWNOVÝM SYNDROMEM V OBLASTI KOMUNIKAČNÍCH DOVEDNOSTÍ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Výzkumný projekt se zaměřuje na využití metod alternativní a augmentativní komunikace (dále jen AAK) jakožto prostředku podporujícímu vývoj dětí s Downovým syndromem v oblasti komunikačních dovedností. Výzkum zjišťuje, které metody AAK se u dětí s Downovým syndromem nejčastěji využívají, kdo je v rámci podpory dítěte nejčastěji aplikuje a v jakých podmínkách (rodina, škola, logopedie, nezisková organizace) a jaký mají tyto metody vliv na dítě z pohledu respondentů výzkumu. Výsledky výzkumného projektu jsou získány prostřednictvím dotazníkového šetření u rodičů a pedagogických pracovníků, kteří podporují vývoj komunikace dítěte s Downovým syndromem od 6 do 15 let věku, které je vychováváno v rodině a vzdělává se na základní škole. |
Související projekty: |