Analýza finanční gramotnosti v českém kurikulu a srovnání s koncepcemi vybraných zahraničních států
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Spolu s neustále se rozvíjející světovou ekonomikou narůstá také finanční odpovědnost obyvatelstva. Jeho nedostatečná finanční gramotnost však může vést k chybným rozhodnutím v otázkách financí, která mohou vyústit ve vážné následky. Díky tomu je rozvíjení finanční gramotnosti prostřednictvím výuky celosvětově považováno za velice důležitý prvek ekonomické a finanční stability státu. Z tohoto důvodu byly jak v České, tak i v dalších zahraničních zemí, podniknuty kroky vedoucí k implementaci fenoménu finanční gramotnosti do projektovaného kurikula. Cílem našeho příspěvku je tedy zmapovat a srovnat koncepci finanční gramotnosti v projektovém kurikulu vybraných zemí. Naši pozornost soustředíme především na základní školy. |
Související projekty: |