Vývoj seberegulačních strategií v období vynořující se dospělosti

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MILLOVÁ Katarína BINAROVÁ Nela DETÁRYOVÁ Ester HANIŠOVÁ Karina KLECHOVÁ Aneta KOVÁŘOVÁ Hana PRÁŠEK Josef ŘÁDOVÁ Hana

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Sociálne procesy a osobnosť 2014. Človek a spoločnosť
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://www.spao.eu/files/spo-proceedings14.pdf
Obor Psychologie
Klíčová slova self-regulation; coping; parenting styles; self-efficacy; self-esteem; emerging adulthood
Popis Seberegulace je základním aspektem fungování zahrnující modulaci chování i prožívání. Seberegulační strategie působí jako protektivní faktory, které pozitivně ovlivňují další život. Ve výzkumu jsme se zaměřili na seberegulaci v souvislosti se zvládáním stresu, výchovnými styly, self-efficacy a sebehodnocením v období klíčovém pro rozvoj seberegulačních strategií. Soubor je tvořen studenty MU (19-29 let), kteří vyplnili online dotazníky: Rosenbergovu škálu sebehodnocení, Dotazníky sociální a akademické seberegulace, Škálu generalizovaného pocitu vlastní účinnosti, Inventář copingových strategií a Škálu vnímaného rodičovského stylu. Výsledky regresní analýzy ukázaly, že největší podíl variability akademické seberegulace vysvětlují copingové strategie (zejména sociální opora a vyhýbání se problému) u sociální seberegulace vysvětlují největší podíl self-charakteristiky (zejména self-efficacy).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.