Trasy. Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Odborná kniha |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Odborná kniha shrnuje výsledky specifického výzkumu prováděného pracovníky katedry výtvarné výchovy PdF MU Brno ve spolupráci s doktorandy zaměřeného na inovativní tendence ve výtvarné pedagogice v minulých třiceti letech. Autoři použili metodu kvalitativního výzkumu - akční výzkum, pozorování, analýza procesu, případové studie. V testech jsou řešeny otázky poznávání vizuální gramatiky,způsoby pořizovaní a šíření obrazu, procesy vnímání výtvarného umění, mezioborové vztahy v humanitních oborech s akcentem na výtvarnou pedagogiku. V kontextu uvedení zahraničních zdrojů a zkušeností ze stáží se zaměřují také na hypertrofii audiovizuality a možnosti vytváření opozice k tomuto problému ve vizuální komunikaci různými způsoby – rozvíjením akcí, interaktivních cvičení, posilováním performativity. Znovuobjevovaný zájem o tělo je aktualizován i za účasti nových médií, kdy tělo není adorováno obrazem, nýbrž je zkoumáno v sociálních kontextech. Ústřední téma nazvané Trasy v umění a v edukaci je takto zkoumáno nejnovějšími metodami a je reflektováno v jednotlivých kapitolách, jejichž obsah koresponduje se současnými dizertačními projekty. |
Související projekty: |