Music Preferences of the Youth in the Czech Republic and Pedagogic Interaction of the Teacher
Název česky | Hudební preference mládeže a pedagogická interakce učitele |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Music Preferences of Youth as a Contemporary Music Education Issue |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/youth_music_preferences_as_music_education_issues.pdf |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8108-2015 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | music education; teacher; sociology; cognitive-social learning; aesthetic feeling |
Popis | Hudební preference mládeže se zpravidla utváří v rámci určitých skupin, pro které jsou charakteristické znaky, kterými se liší od skupin ostatních. Za hlavní faktory socializace bývá považována rodina a škola. V rámci školní docházky je důležité kognitivně sociální učení. Jedním z jeho složek je observační učení, kdy je chování jedince ovlivňováno pozorováním určitého modelu, tedy učitele. Ideální učitel umí žáky motivovat a tím výrazně ovlivnit jejich školní úspěšnost i sebedůvěru také v jiných oblastech jejich osobního života. U žáků dokáže vzbudit zájem o hudbu i o probíranou látku, přiblížit jim cíle výuky a vyjasnit plán postupu. Pro názornost a zkvalitnění výuky dovede používat moderní audiotechniku a hudební softwary. |
Související projekty: |