Music Preferences of the Youth in the Czech Republic and Pedagogic Interaction of the Teacher

Název česky Hudební preference mládeže a pedagogická interakce učitele
Autoři

ŠURANSKÝ Pavel

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Music Preferences of Youth as a Contemporary Music Education Issue
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/youth_music_preferences_as_music_education_issues.pdf
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8108-2015
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova music education; teacher; sociology; cognitive-social learning; aesthetic feeling
Popis Hudební preference mládeže se zpravidla utváří v rámci určitých skupin, pro které jsou charakteristické znaky, kterými se liší od skupin ostatních. Za hlavní faktory socializace bývá považována rodina a škola. V rámci školní docházky je důležité kognitivně sociální učení. Jedním z jeho složek je observační učení, kdy je chování jedince ovlivňováno pozorováním určitého modelu, tedy učitele. Ideální učitel umí žáky motivovat a tím výrazně ovlivnit jejich školní úspěšnost i sebedůvěru také v jiných oblastech jejich osobního života. U žáků dokáže vzbudit zájem o hudbu i o probíranou látku, přiblížit jim cíle výuky a vyjasnit plán postupu. Pro názornost a zkvalitnění výuky dovede používat moderní audiotechniku a hudební softwary.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.