Cesta k sebepoznání: Alternativní výtvarné prostředky jako resocializační metoda u dětí s problémovým či poruchovým chováním
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2015. Přínosy, výzvy, očekávání |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/epf_2015.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | problematic or problem with behavior; leisure activities; teacher; art |
Popis | Resocializační prvky mají odlišné formy v ústavním či školním prostředí než je tomu například při volnočasových aktivitách. Zde není možné po účastnících vyžadovat poslušnost a plnění úkolů, naopak zde vstupují účastníci dobrovolně. Pokud se však aktivity zaměřují na jedince s poruchovým či problémových chováním je velmi obtížně podnítit v dětech vlastní snahu a zájem. Tuto bariéru je možné překonat v případě, že se pedagog zaměří na individuální odlišnosti dětí a naučí se pracovat s jejich predispozicemi a narušeným sebepojetím. V tomto ohledu jsou velmi nápomocné výtvarné činnosti, které umí rozvíjet dovednosti člověka, a zároveň pracovat i s lidskou duší. |
Související projekty: |