Videokluby jako forma profesního vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V kontextu současných debat na téma přípravného a systematického dalšího vzdělávání učitelů byly na Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU pilotovány tzv. videokluby. Videokluby jsou společenství praktikujících učitelů, kteří mají zájem věnovat se reflexi výuky a svému profesnímu rozvoji. Tato společenství na setkáních diskutují za podpory autorů projektu videozáznamy reálné výuky (vlastní nebo cizí), sdílí zkušenosti, reflektují svou výuku a vzájemně si „nastavují zrcadlo“. Inspirací je především práce van Esové a Sherinové nebo Hildy Borko a kolegů (oba týmy pracují s učiteli matematiky). Tento příspěvek si klade za cíl představit naše pojetí videoklubů jakožto formy dalšího vzdělávání učitelů (anglického jazyka) a jejich různé podoby a nastínit související výzkum. |
Související projekty: |