Informace o projektu
Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
- Kód projektu
- GA13-21961S
- Období řešení
- 2/2013 - 12/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- ucitel, ucitel anglictiny jako cizího jazyka, ucitelské vzdelávání, výzkum ucitele, profesionalita ucitele, profesní videní, analýza založená na videu, videostudie, videokluby
Projekt vychází ze soucasných debat o profesionalizaci ucitelství a kvalite ve vzdelávání a klade si za cíl prozkoumat relativne
nový koncept – profesní videní ucitelu. Profesní videní spojené s profesním vedením a profesním jednáním nabízí možnost
rekonceptualizovat ucitelskou profesionalitu. Má dve složky – všímání si (cemu ucitelé venují pozornost) a uvažování založené
na vedení (proces rozumení situaci). V projektu se zamerujeme na ucitele anglictiny jako cizího jazyka a klademe si za cíl (1)
popsat povahu profesního videní u techto ucitelu; (2) prozkoumat, jaký vliv má participace ve videoklubech (kolaborativní
analýza založená na videu) na profesní videní ucitelu a prozkoumat, jak úcastníci videokluby prijímají; a (3) prozkoumat vztah
mezi profesním videním, profesním vedením a profesním jednáním. Výzkumné metody zahrnují kvalitativní obsahovou analýzu
komentáru ucitelu v reakci na videozáznam a písemné zpetné vazby ucitelu na práci ve videoklubech, dotazník pro zjištení
postoju ucitelu a videostudii.
Publikace
Počet publikací: 20
2016
-
Profesní vidění učitelů a jeho rozvíjení prostřednictvím videoklubů
Rok: 2016, vydání: Vyd. 1., počet stran: 154 s.
-
Using VideoWeb in EFL Teacher Education: do the benefits differ between teachers with and without previous teaching experience?
The Career Trajectories of English Language Teachers, rok: 2016, počet stran: 12 s.
-
Video clubs: How do teachers experience them and what can it teach us?
Rok: 2016, druh: Další prezentace na konferencích
-
Videokluby jako forma profesního vzdělávání učitelů: otevřenost komunikace z pohledu učitelů
Pedagogika, rok: 2016, ročník: 66, vydání: 4, DOI
2015
-
Using Video in Teacher Education: An Example from the Czech Republic
International Teacher Education: Promising Pedagogies (Part B), rok: 2015, počet stran: 22 s.
-
Video Clubs: EFL Teachers’ Selective Attention Before and After
Orbis Scholae, rok: 2015, ročník: 9, vydání: 2, DOI
-
Video Clubs: Professionelle Wahrnehmung von EaF-Lehrer/innen vorher und nachher
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Videoclubs: EFL teachers’ selective attention before and after
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Videokluby jako forma profesního vzdělávání
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Výběrové zaměření pozornosti učitelů anglického jazyka před a po účasti ve videoklubech
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích