Dominant and recessive solutions at infinity and genera of conjoined bases for discrete symplectic systems

Název česky Dominantní a recesivní řešení v nekonečnu a geny izotropických bazí pro diskrétní symplektické systémy

ŠEPITKA Peter ŠIMON HILSCHER Roman

Rok publikování 2017
Časopis / Zdroj Journal of Difference Equations and Applications

Doi http://dx.doi.org/10.1080/10236198.2016.1270274
Obor Obecná matematika
Klíčová slova Dominant solution at infinity; Recessive solution at infinity; Discrete symplectic system; Genus of conjoined bases; Nonoscillation; Order of abnormality; Controllability; Moore-Penrose pseudoinverse
Popis V tomto článku představujeme novou teorii dominantních řešení v nekonečnu pro neoscilatorické diskrétní symplektické systémy bez předpokladu kontrolovatelnosti. Tato řešení představují opačný koncept k recesivním řešením v nekonečnu, které byly nedávno pro tyto systémy zavedeny autory. Naše hlavní výsledky zahrnují: (i) existenci dominantních řešení v nekonečnu libovolných hodností v závislosti na abnormalitě systému, (ii) konstrukci dominantních řešení v nekonečnu, která mají eventuálně stejný obraz, (iii) klasifikaci dominantních a recesivních řešení v nekonečnu s eventuálně stejným obrazem, (iv) limitní charakterizaci recesivních řešení v nekonečnu pomocí dominantních řešení v nekonečnu a obráceně, (v) Reidovu konstrukci minimálního recesivního řešení v nekonečnu. Tyto výsledky jsou založeny na nové teorii genů izotropických bazí pro symplektické systémy, kterou za tímto účelem také odvozujeme v tomto článku.