Hudební vzdělávání od konce 19. století do 90. let 20. století se zaměřením na poslech hudby
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Musica Viva in Schola XXV. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/musica_viva_in_schola_xxv.pdf |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8467-2016 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | music education; teacher; sociology; cognitive-social learning; aesthetic sensibilities; musical work; composer |
Popis | Vyučování hudební výchovy se ve svém vývoji lišilo odlišnými funkcemi v nazírání na hudbu. Ke komplexní hudební výchově patří také schopnost hudbě naslouchat. Základní soubor doporučených skladeb hudebních skladatelů se během jednoho století měnil podle politického vývoje. Výzkumná studie se zaměřila na výběr uměleckých děl, která měla naučit žáky navazovat mnohotvárné kontakty s hudbou, aby ji dokázali přijímat a chápat. |
Související projekty: |