Using VideoWeb in EFL Teacher Education: do the benefits differ between teachers with and without previous teaching experience?

Logo poskytovatele
Autoři

MINAŘÍKOVÁ Eva PÍŠOVÁ Michaela JANÍK Tomáš

Rok publikování 2016
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Kvůli změnám ve vzdělávací politice a nedostatku učitelů angličtiny jako cizího jazyka mohou díky výjimce tento předmět vyučovat i učitelé s neodpovídající kvalifikací. Někteří z těchto zkušených učitelů si nyní doplňují formální vzdělání, což způsobuje velkou variabilitu mezi účastníky pregraduálního vzdělávání učitelů. Tato kapitola shrnuje výsledky výzkumu přínosů e-learningového prostředí založeného na videozáznamech výuky (VideoWeb) pro studenty učitelství, kteří mají a kteří nemají předchozí výukovou zkušenost (n=37). V rámci této studie jsme analyzovali jak jejich komentáře k videosekvencím z výuky angličtiny před a po účasti ve VideoWebu, tak i jejich výroky týkající se jimi pociťovaných přínosů VideoWebu. Analýza ukázala, že existují rozdíly mezi studenty s a bez zkušenosti v obou těchto oblastech. Tato kapitola má za cíl otevřít diskusi nad různorodými potřebami studentů učitelství s různou profesní biografií.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.