Profesní vidění učitelů a jeho rozvíjení prostřednictvím videoklubů

Logo poskytovatele
Autoři

JANÍK Tomáš MINAŘÍKOVÁ Eva PÍŠOVÁ Michaela ULIČNÁ Klára JANÍK Miroslav

Rok publikování 2016
Druh Odborná kniha
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příslušníci různých profesí se odlišují nejen svými znalostmi, dovednostmi a činnostmi, které vykonávají, ale také tím, jak vnímají – vidí – situace, které se vztahují k výkonu profese: odlišují se svým profesním viděním. Tato kniha je výsledkem výzkumného projektu Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka) (2013-2016). Kladla si za cíl uvést koncept profesního vidění do domácího odborného diskursu a vytvořit a výzkumně ověřit koncepci profesních videoklubů jakožto možností rozvíjení profesního vidění učitelů. Výzkumná část knihy představuje s oporou o kvalitativní studie nejen povahu profesního vidění učitelů anglického jazyka, ale i to, jak se změnilo po účasti ve videoklubech. Kniha chce přispět k diskusi o profesním vidění jako součásti profesionality učitele a o možnostech využití profesních učících se komunit a videosekvencí výuky ve vzdělávání učitelů. e-ISBN 978-80-210-8305-9
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.