Profesní vidění učitelů a jeho rozvíjení prostřednictvím videoklubů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Odborná kniha |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příslušníci různých profesí se odlišují nejen svými znalostmi, dovednostmi a činnostmi, které vykonávají, ale také tím, jak vnímají – vidí – situace, které se vztahují k výkonu profese: odlišují se svým profesním viděním. Tato kniha je výsledkem výzkumného projektu Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka) (2013-2016). Kladla si za cíl uvést koncept profesního vidění do domácího odborného diskursu a vytvořit a výzkumně ověřit koncepci profesních videoklubů jakožto možností rozvíjení profesního vidění učitelů. Výzkumná část knihy představuje s oporou o kvalitativní studie nejen povahu profesního vidění učitelů anglického jazyka, ale i to, jak se změnilo po účasti ve videoklubech. Kniha chce přispět k diskusi o profesním vidění jako součásti profesionality učitele a o možnostech využití profesních učících se komunit a videosekvencí výuky ve vzdělávání učitelů. e-ISBN 978-80-210-8305-9 |
Související projekty: |