Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu

Autoři

ŠIMČÍKOVÁ Kateřina VIKTORIN Jan

Rok publikování 2015
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Tato přehledová studie analyzuje 10 studií, které se zabývají podpůrnými opatřeními u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Na pokladě výsledků výzkumů českých i zahraničních autorů jsme se rozhodli zaměřit na přístupy pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání, hodnocení efektivity výukových metod, efektivní faktory a podpůrná opatření a na uplatňování inkluzivních principů. Jak z výzkumů vyplynulo, u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami lze uplatnit obecné pedagogické metody za předpokladu, že budou upravovány podle výukových cílů a možností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pedagogové také zdůrazňují důležitost motivace žáků v procesu edukace.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.