Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Tato přehledová studie analyzuje 10 studií, které se zabývají podpůrnými opatřeními u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Na pokladě výsledků výzkumů českých i zahraničních autorů jsme se rozhodli zaměřit na přístupy pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání, hodnocení efektivity výukových metod, efektivní faktory a podpůrná opatření a na uplatňování inkluzivních principů. Jak z výzkumů vyplynulo, u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami lze uplatnit obecné pedagogické metody za předpokladu, že budou upravovány podle výukových cílů a možností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pedagogové také zdůrazňují důležitost motivace žáků v procesu edukace. |
Související projekty: |