Boundaries and perspectives: needs of children with emotional and behavioral disorders from the perspective of children and educators
Název česky | Hranice a perspektivy: potřeby dětí s poruchami emocí a chování z hlediska dětí a pedagogů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Journal of Exceptional People |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.jep.upol.cz/2017/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number11.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Education of children with emotional and behavioural difficulties; labelling; stigmatisation; coping strategies; educational needs; qualitative research |
Popis | Text propojuje vybraná zjištění dvou kvalitativních výzkumů a tím i dva pohledy na situaci dětí s poruchami emocí a chování. Prvním vychází z hlediska dětí s PECh a je zde zastoupen typy adaptačních strategií dětí na jejich „problémové“ situace. Druhý pohled vychází z hlediska výchovných profesionálů z výchovných zařízení a je zastoupen dvěma potřebami dětí s PECh, které výchovní profesionálové považují za jedny z nejdůležitějších. Výsledkem propojení těchto pohledů je intervenční trojúhelník, který znázorňuje vztah třech faktorů v rámci etopedické intervence: postojové reakce dítěte na svou situaci, chování dítěte a intervenční reakce výchovných profesionálů. |