Inclusive education: culture, principles, policies, and practice: a literatue review

Název česky Inkluzivní vzdělávání: kultura, principy, politika a praxe: rešerše literatury
Autoři

KUMAR Sunil

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Journal of Exceptional People
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.jep.upol.cz/2017/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number11.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova beliefs; culture; democracy; diverse needs; inclusion; inclusive education; normalization; marginalization
Popis Inkluzivní vzdělávání je procesem a školy po celém světě se v současnosti ocitají v procesu implementace inkluzivní ideologie. Příspěvek reprezentuje rešerši rozmanitých literární zdrojů vztahujících se k inkluzivní kultuře, principům inkluze, inkluzivní politiky a inkluzivní praxe. Rešerše literatury je zaměřena na analýzu tvrzení, že inkluzivní vzdělávání může být ve školách úspěšně využíváno k budování inkluzivní kultury, zásad, politiky a praxe. Tento proces může být posilován pouze skrze spolupráci všech zúčastněných stran. Stát, kraje, ministerstvo školství, školy, vedoucí, učitelé, rodiče a studenti by měli spolupracovat k uspokojení rozmanitých potřeb studentů ve školách a třídách. Tedy, vše je o odhodlání, obětavosti, tvrdé a efektivní práci zúčastněných stan tak, aby se inkluzivní vzdělávání ve státech a regionech rozvíjelo.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.