Finanční gramotnost v projektovaném kurikulu Austrálie

Autoři

ŠEVČÍK Karel

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Scientia in Educatione
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/385/414
Klíčová slova financial education; financial literacy; projected curriculum; categorical system.
Popis Fenoménu finanční gramotnosti je v současnosti v celosvětovém měřítku věnováno stále více pozornosti. Důvodem je nejen nedávná finanční krize, ale především narůstající fi- nanční problémy, jež mají vliv na život jednotlivců. I proto se neustále zvyšuje počet států, jenž implementují prvky finančního vzdělávání do svých národních kurikul. Jedním ze států, které mají dlouholetou zkušenost s danou problematikou, je i Austrálie, v níž je finanční gramotnost u žáků rozvíjena formou samostatného předmětu. Jádro studie tak představuje analýzu rozvoje konceptu finanční gramotnosti v australském projektovaném kurikulu, která je založena na metodě informační analýzy. Studie má ambici podpořit reflexi a nabídnout inspiraci pro rozvoj finanční problematiky v českém kurikulu. Dílčím výstupem je pak vytvoření návrhu kategoriálního systému, na základě poznatků získaných z analýzy australského kurikula a dalších dostupných studií. Výsledky šetření ukazují, že finanční gramotnost je kromě samostatného předmětu zastoupena také v rámci předmětu matematiky, a to již od počátečních stupňů vzdělávání. Za vhodné považují autoři také přístup k tématům finanční problematiky z perspektivy obsahové a dovednostní.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.