Edukační potenciál vztahů při práci s dětmi s poruchami emocí a chování

Autoři

ČERVENKA Karel

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference Prevence v kontextu ústavní a ochranné výchovy
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova Emotional and Behavioral Disorders; prevention; Intervention Relationship; Special Educational Needs;
Popis Příspěvek představí tři role vztahu mezi výchovným profesionálem a dítětem s poruchou emocí a chování (PECh) v průběhu speciálně pedagogické intervence. Téma navazuje na vybrané výsledky kvalitativního výzkumu, jehož participanty byli výchovní profesionálové (etopedi, vychovatelé, učitelé, ředitelé) ze školských výchovných zařízení (DDÚ, DÚM, DDŠ, VÚ, SVP). Cílem výzkumu bylo nahlédnout do zkušenosti výchovných profesionálů a jejich očima i na děti s poruchou emocí a chování. Během výzkumu se ukazovalo, že právě téma vztahu mezi výchovným profesionálem a dítětem s PECh je pro participanty významné. Nepřisuzovali mu pouze osobní (lidský) význam, nýbrž zdůrazňovali význam vztahu pro cíle, samotný průběh a výsledky etopedické intervence. Výsledky poukazují na zdroje, které lze v rámci intervence využít pro naplňování výchovných potřeb dětí a též pro jejich společenské začlenění.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.