Profesní socializace začínajících učitelů – zkušenosti s diagnostikou a evaluací

Logo poskytovatele
Autoři

KOHOUTEK Tomáš MAREŠ Jan

Rok publikování 2018
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Cílem příspěvku je představení operacionalizace diagnostiky situace českých začínajících učitelů z hlediska jejich profesní socializace. Příspěvek pracuje s výsledky výzkumu zaměřeného na průběh profesní socializace začínajícími učiteli (N=380 z šesti krajů ČR) a porovnává různé možnosti dotazování a jejich využití pro celkové hodnocení dynamiky procesu profesní socializace. Srovnávány jsou možnosti dotazníkového šetření ve dvou modalitách (strukturovaný popis oblastí socializace a celkové emocionální hodnocení vstupu do profese a změn, které přináší) s výsledky semistrukturovaných rozhovorů (N=20). Zaměřili jsme se na možnosti využití výsledků pro formulaci statistického modelu i přidanou hodnotu, kterou v rámci smíšeného designu přinášejí rozhovorová data v kontextu rozhodnutí začínajících učitelů zůstat v profesi, nebo ji opustit.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.