Závislé předložky v maturitních pracích z angličtiny: Kolokace s přídavnými jmény a se slovesy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Tato studie analyzuje rozsah a vhodnost použití předložek závislých na přídavných jménech a slovesech v korpusu 380 maturitních prací v porovnání s požadavky na zvládnutí úrovně B1 podle SERRJ v online nástrojích English Vocabulary Profile a English Grammar Profile. Výsledky ukazují, že čeští studenti se pokusili doplnit přeložkovými vazbami pouze 7,5% přídavných jmen a 45% sloves. Zatímco vliv mateřského jazyka je s velkou pravděpodobností zodpovědný za většinu případů nesprávného použití předložek po přídavných jménech, v případě sloves je většina chyb způsobena tím, že studenti mají tendenci zaměňovat slovesa s podobným významem či jiným významovým vztahem. |
Související projekty: |