Novice teachers in the Czech Republic and their drop-out intentions
Název česky | Začínající učitelé v České republice a jejich záměry odejít |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | European Journal of Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/ejed.12373 |
Doi | http://dx.doi.org/10.1111/ejed.12373 |
Klíčová slova | novice teacher; dropout; professional socialisation; objective determinants of socialization |
Popis | Článek představuje výsledky první výzkumné studie o záměrech začínajících učitelů v České republice odejít ze školy/školství. Studie se zaměřuje na deklarovanou spokojenost začínajících učitelů na základních školách s vnějšími faktory, které ovlivňují jejich socializaci a které lze považovat za prediktory rozhodnutí začínajících učitelů zůstat ve své současné škole. V příspěvku prezentujeme výsledky kvantitativního výzkumu provedeného v letech 2015–2017. Naše hlavní zjištění zahrnují klíčový význam faktorů na školní úrovni, zejména vliv školní kultury a klimatu, spolupráce s kolegy a vedením školy. Došli jsme k závěru, že v českém kontextu mají učitelé tendenci zůstat ve školách za předpokladu, že pracují v dobře fungující škole, se spolupracujícími kolegy a dobrými řediteli. |
Související projekty: |