Novice teachers in the Czech Republic and their drop-out intentions

Logo poskytovatele
Název česky Začínající učitelé v České republice a jejich záměry odejít
Autoři

HANUŠOVÁ Světlana PÍŠOVÁ Michaela KOHOUTEK Tomáš MINAŘÍKOVÁ Eva JEŽEK Stanislav JANÍK Tomáš MAREŠ Jan JANÍK Miroslav

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj European Journal of Education
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/ejed.12373
Doi http://dx.doi.org/10.1111/ejed.12373
Klíčová slova novice teacher; dropout; professional socialisation; objective determinants of socialization
Popis Článek představuje výsledky první výzkumné studie o záměrech začínajících učitelů v České republice odejít ze školy/školství. Studie se zaměřuje na deklarovanou spokojenost začínajících učitelů na základních školách s vnějšími faktory, které ovlivňují jejich socializaci a které lze považovat za prediktory rozhodnutí začínajících učitelů zůstat ve své současné škole. V příspěvku prezentujeme výsledky kvantitativního výzkumu provedeného v letech 2015–2017. Naše hlavní zjištění zahrnují klíčový význam faktorů na školní úrovni, zejména vliv školní kultury a klimatu, spolupráce s kolegy a vedením školy. Došli jsme k závěru, že v českém kontextu mají učitelé tendenci zůstat ve školách za předpokladu, že pracují v dobře fungující škole, se spolupracujícími kolegy a dobrými řediteli.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.